Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
J_A_C_E_K
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 2861
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nisko Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
|
Wysłany: Śro 18:39, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
OlseN napisał: | Ale na alternatorze jest kilkadziesiąt Volt prądu zmiennego więc miernik musisz ustawić na taki zakres.
[...] |
Dlatego podkreslilem czesc swojej wypowiedzi.
A wogole Buba to podjedz kiedys to pomierzymy No chyba ze motocykl w Krakowie trzymasz... ale podjechac w sumie tez mozesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
bubusny
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
|
Wysłany: Śro 18:47, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
hehe niom wlansie w krk... i ladowania nie ma bo jak dodaje gazu to spadaja mi zegary i wszytki przygasa i i chodzi na samym aku jak aku mam 11 volt po dodani gazu skazwoki spadaj i pojawia sie 8-9 wolt i jak wraca na obroty swoje to zegary tez... więc pp mojemy ewidentny brak pradu.. tylko pytanie czy alternator cxzy regulator...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
J_A_C_E_K
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 2861
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nisko Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
|
Wysłany: Śro 19:02, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
Mysle ze jak dobry zakres ustawiles i pokazalo cos dziwnego to alternator (jesli mierzyles na zaciskach alternatora tylko)
Nie wiem jak w motocyklu ale KIEDYŚ w samochodach alternator to pradnica OWSZEM pradu zmiennego ale posiadajaca "prostownik" (3 diody ktore regularnie lubialy padac ) czyli na wyjsciu masz juz prad staly. Dawno temu byly pradnice ktore "robily" prad przemienny i pozniej na zewnatrz byl prostowany.
Ale moze teraz w motocyklach jest inaczej... ja sie nie znam w sumie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez J_A_C_E_K dnia Śro 19:03, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mikele
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nisko Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
|
Wysłany: Śro 19:29, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
Jeśli się nie mylę to z alternatora wychodzą 2 wiązki kabli. Jedna wiązka to zapłon a druga to ładowanie. W wiązce od ładowania są 3 kable (zwykle żółte), są one w jednej kostce. Są to 3 fazy, u mnie na przykład każda generuje około 20 V więc do reglera idzie w sumie około 60-70V. Sprawdź wszystkie 3 kable.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mikele dnia Śro 19:34, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
J_A_C_E_K
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 2861
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nisko Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
|
Wysłany: Śro 19:49, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
A no wlasnie... czyli wersja jak w syrenie Bez prostownika (wewnatrz) wtedy sie zgodze
To juz pradnica raczej... widac jestem nie na tym etapie co trzeba
EDIT:
No jednak chyba nie bardzo sie pomylilem:
[link widoczny dla zalogowanych]
"Dla zapewnienia współpracy z akumulatorem, który wymaga napięcia stałego, alternator posiada wbudowany prostownik na diodach krzemowych. Czasem zawiera też wbudowany regulator napięcia."
A tak to pradnica i tyle - z prostownikiem "na zewnatrz".
Chyba buby to raczej nie obchodzi... Robimy OT ???
EDIT2:
Chyba ze ogolnie umownie elektrownie w motocyklu nazywamy "alternatorem" tzn. ze sie przypierdalam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez J_A_C_E_K dnia Śro 19:53, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mikele
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nisko Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
|
Wysłany: Śro 21:27, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
Ja mówiąc alternator miałem na myśli cały układ (elektrownię czyli uzwojenie itd) Teraz bubusny musi dać sobie radę.
PS: Bez młota to nie robota
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 6:20, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
OLSEN napisał
Jeśli się nie mylę to z alternatora wychodzą 2 wiązki kabli. Jedna wiązka to zapłon a druga to ładowanie. W wiązce od ładowania są 3 kable (zwykle żółte), są one w jednej kostce. Są to 3 fazy, u mnie na przykład każda generuje około 20 V więc do reglera idzie w sumie około 60-70V. Sprawdź wszystkie 3 kable.
_________________
Nie wiem co za motóry macie ale takie coś o czym pisze OLSEN to zwie się magneto i posiadam to w WFMce myślę że buba ma bardziej zaawansowany technicznie motór i ma alternator tak jak ja w ciapciuchu mam założony od TICO i wyłażą z niego 2 kable jeden gruby czerwony do akumulatora a drugi cienki do kontrolki.Jak dla mnie to prądnica robi prąd stały bez prostownika, a alternator zmienny który należy "wyprostować"i nie ważne czy prostownik jest wbudowany czy nie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
J_A_C_E_K
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 2861
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nisko Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
|
Wysłany: Czw 8:40, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
To zalezy jaka pradnica (pradu zmiennego czy stalego).
Ale w przypadku pojazdow masz racje - chodzilo o pradnice pradu stalego. Jebnalem sie.
A co do magneto: no to chyba wlasnie jest rodzaj jakiejsc dziwnej pradnicy pradu zmiennego tyle ze sluzy CHYBA (bo sie nie znam) tylko do generowania iskry. Stad jego specyficzna konstrukcja (przerywacze czy jakies tam inne pierunstwa). Czy nie ?
Alternator ma to wszystko (prostownik a czasem i regulator) w kupie... chodzi o to wlasnie zeby podawac juz gotowe napiecie na istalacje.
Nie no ja juz nic nie pisze bo kurde sie zaczynam motac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez J_A_C_E_K dnia Czw 9:00, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mikele
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nisko Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
|
Wysłany: Czw 10:10, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
To ja też już nie piszę bo już się motam:D Ale wiem, że taki system jaki opisałem jest w wielu modelach stosowany, może faktycznie są to starsze technicznie maszyny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mikele dnia Czw 10:19, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bubusny
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
|
Wysłany: Pią 10:29, 30 Kwi 2010 Temat postu: |
|
kupiłem nowy alternator czy prądnice hehe i zaraz idę ząłożyć jak nie bedzie to to bede musiec zakupic takie cos [link widoczny dla zalogowanych]
i kupilem i probelm jets teraz taki jak odepne rtegulattor to moto chodzi Ok tylko ze na Aku .... a jak znow podepne regulator ladowanie luzik po 15v ale kazda zamiana swiatel z krotkich na dlugie ok ale z dlugich na krotkie gasnie... a co najlepsze działa tylko na obrotach jakis pomysł dalej ? macie ? co to moze być ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bubusny dnia Sob 19:39, 15 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|